سلام , به سایت پایان نامه دات کام خوش آمدید
  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

اعتماد کنید :

» آداب دعا از منظر قرآن و سنّت

توسط: pardazesh در 7-11-1394, 09:43 | دسته: اخلاق و معارف | تعداد بازدید : 860

چكیده:
ارتباط با خداوند راههای متعددی دارد كه یكی از شاخص ترین آنها دعا می باشد و چنانكه هر امری آداب و شرایط خاص خود را ایجاب می كند ، این موضوع نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هدف اصلی این پایان نامه كه با عنوان آداب دعا از منظر قرآن و سنّت می باشد آشنایی با آداب و شرایط دعا و شناساندن شیوه‌ی ارتباط با خدا و ادب رویارویی با پروردگار وهمچنین برخی نكاتی دیگر كه رعایت آنها در تكمیل دعا و نیكو كردن آن نقش اساسی دارند ؛ و بهترین منبع برای آشنایی هر چه بهتر با جزئیات این امر قرآن ، كتاب مقدّس آسمانی و سیره‌ی عملی انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) می باشد . به همین منظور در فصل اول از بررسی جمیع معانی لغوی می‌توان گفت كه دعا به معنی خواندن وندا آمده است و ادب دعا چیزی است كه مردم ادیب آن را فرامی گیرند ، چون آنها را به نیكی ها فرا می خواند و از زشتی بازمی‌دارد و در اصطلاح عبارت است از هیأت زیبا و پسندیده‌ای كه چه از نظر شرع و چه از نظر عقل سزاوار است بر طبق آن داده شود و در ادامه ضمن بررسی واژگان قریب المعنی ، به ادب دعا از دیدگاه قرآن و روایات و بزرگان دین نیز اشاره اجمالی داشته و ارتباط هر یك از آنها را متذكّر شده ایم . در فصل دوم كه با عنوان آداب و شرایط استجابت دعا مطرح است كه رعایت هر یك از عناوین مطرح شده در آنها چه از نظر باطنی نظیر اخلاص و خوف و رجاء توأم با اقرار به گناه و چه از نظر ظاهری مثل مكان (مسجد، كعبه) و در زمان (هنگام اذان و اقامه ،نزول باران ) از اهمیت خاصی برخوردار است .فصل بعدی كه باعنوان پیامبران الهی و آداب دعا تنظیم یافته به چگونگی و سیره‌ی عملی و نظری انبیاء الهی در كیفیت دعا كردن پرداخته و آدابی نظیر نسبت دادن هرگونه كوتاهی به خود و بذل و بخشایش به خدا، طلب بخشایش به مؤمنین ، تلاش در جهت جلب رحمت الهی و اظهار نهایت درجه فقر و نیاز خویش به رحمت پروردگار را ، مورد تأكید قرار داده است و بالاخره در فصل پایانی كه ادب دعا در محضر خداوند است لزوم پایبندی به جایگاه طرف مقابل دعا و خوش گمانی به قبولی آن و نیز توأم ساختن آن با صدقه و صلوات همراه با طهارت جسمی و روحی و عمومیت دادن به آن و غیره مطرح و از زوایای متعددی بررسی شده است.

 

170صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد قیمت 28000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه علوم قرآن و حدیث در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

 

 


0
0
مشاهده و دریافت

» روشهای دوستیابی از منظر قرآن کریم و تاثیر آن بر تعالی انسان

توسط: pardazesh در 7-11-1394, 09:04 | دسته: اخلاق و معارف | تعداد بازدید : 639

دوست حقیقی انسان را در مسیر حق و کمال و کسب فضایل یاری می‌کند؛ پیوند دوستی با افراد با ایمان نه فقط به درد دنیا می خورد بلکه در آخرت نیز می‌توان از آن بهره گرفت و نجات یافت.
اهمیت دوستی تا حدی است که خداوند متعال در قرآن تصریح نموده که در روز قیامت گروهی از منحرفان و کسانی که مشمول عذاب الهی می‌شوند از دوستان و همنشینان ناباب خود می‌نالند. تبدیل شدن دوستی غیر پرهیزگاران به عداوت در روز قیامت طبیعی است، چرا که هر کدام از آنها دیگری را عامل بدبختی و بیچارگی خود می‌شمرد؛ غیرمتقین در روز قیامت به یکدیگر می‌گویند: تو بودی که دنیا را در نظر من زینت دادی و مرا به آن تشویق و ترغیب نمودی ولی پرهیزگاران که از رستگاران روز قیامت هستند به یکدیگر چنین سخن نمی‌گویند زیرا که پیوند دوستی آنها جاودانی است. چه بسیار جوانانی که به علت رفاقت با افراد بی لیاقت فاسد و منحرف گشته و آن گاه جز حسرت و اندوه حاصل کارشان چیزی نیست. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: یا وَیْلَتی لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِیلا (فرقان:28)؛ ای وای بر من! کاش فلانی را به عنوان دوست بر نمی‌گزیدم. پس باید با دقت دوستان خود را گزینش و سنجیده عمل کنیم و خود نیز بکوشیم دوستان خوبی برای دوستان‌مان باشیم که یکدیگر را به سعادت و جاودانگی برسانیم. دوستی هایی که برای منافع مادی و مفاسد هوس انگیز زودگذر برقرار شده به علت این که عامل شقاوت و بدبختی گشته است به دشمنی سختی تبدیل خواهد شد. در روز قیامت، دوستی‌هایی که برای غیر خدا بوده همه تبدیل به دشمنی می‌شود وآشنایی‌ها و نسبت‌ها از بین خواهد رفت. این که قرآن کریم در مورد مساله دوست و دوست یابی تاکید می کند که انسان‌ها باید دوست خود را با دقت انتخاب و در برقراری ارتباط با دوستان سنجیده عمل کنند به خاطر این است که دوستی ها نه تنها در دنیا، بلکه در روز قیامت تاثیر بسزایی دارد. در روز قیامت دوستی گروهی از مردم تبدیل به دشمنی می‌شود و هر کدام دیگری را مایه سقوط و بدبختی و هلاکت خود می‌دانند و اعمال ناپسند و زشت خود را به گردن دیگری می اندازد. انسان مجرمی که به دنبال راه گریز است گناهان و مفاسد اخلاقی خود را به گردن دوست و همنشین خود می‌اندازد او فکر می کند که در آنجا نیز مانند دنیا،‌ جای پهن کردن بساط زرنگی است، اما در قیامت هیچ چیز از ماموران و فرمانبران خداوند مخفی نخواهد ماند. ان ربک لبالمرصاد ( فجر: 24) ؛ خداوند در کمین¬گاه انسان¬های خلافکار و مجرم است.

 

75صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد (پاراگرافی) قیمت 14000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه الهیات در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

 

 


0
0
مشاهده و دریافت

» ابتلاء و تزکیه اخلاقی

توسط: pardazesh در 7-11-1394, 08:49 | دسته: اخلاق و معارف | تعداد بازدید : 852

چكیده
این پژوهش به ابتلاء و تزکیه اخلاق پرداخته است و در صدد پاسخگویی به شناخت کلی ماهیت ابتلاء و تزکیه اخلاقی و چگونگی تاثیر آن دو بر یکدیگر می‌باشد. انسان موجودی است كه با قدرت انتخاب وتصمیم گیری می‌تواند خود را به سرحد كمال ارتقاء دهد؛ برای این منظور خداوند آزمایش و ابتلاء را بر سر راه بندگانش قرار می‌دهد و از آن جایی كه ابتلاء سنّت دائمی و فراگیر است، تزکیه اخلاقی باعث می‌شود تا انسان عكس العمل مناسبی را در صورت مواجه شدن با بلایا داشته باشد، چرا که بی‌تابی در برابر این سنّت الهی اثرات سوئی را برای فرد به دنبال دارد. روش جمع آوری اطلاعات در این پژوهش، روش كتابخانه‌ای تحلیلی و توصیفی است كه با مراجعه به كتاب‌های معتبر و دست اول تدوین شده است. سنّت ابتلاء یك سنّت عمومی است وشامل همه‌ی انسان‌ها می‌شود و انبیاء الهی نیز از این حكم مستثنی نیستند. خداوند متعال با آزمایش انسان می‌خواهد، استعدادهای درونی آن‌ها را شكوفا و بارور سازد. امتحان موجب می‌شود که انسان تزکیه اخلاقی یافته و شایستگی‌های رشد وكمال خودرا نشان دهد. از نظر قرآن سنّت ابتلاء، آثارتربیتی و نقش سازنده‌ای در تزکیه اخلاقی وتكامل انسان دارد. تزکیه اخلاقی نیز یکی از اهداف مهم پیامبران الهی می‌باشد که به گفته قرآن، موجب رستگاری و فلاح و سعادت انسان می‌گردد، که با اختیار آدمی و اطاعت اوامر الهی امکان پذیر است؛ گاه انسان‌ها در برابر ابتلائات الهی کمر خم می‌کنند و چون در قلبشان تزکیه نیست، نسبت به خدا غضب می‌ورزند و آخرت خود را تباه می‌سازند. تزکیه اخلاقی باعث می‌شود که انسان در مواجهه با ابتلائات برخورد درستی داشته باشد و آن را فرصتی برای نیل به قرب الهی بداند. درواقع هدف ابتلاء و تزکیه اخلاقی مشترک است و هر دو موجب کمال انسانی و قرب الهی می‌شوند.
كلید واژه
ابتلاء، تزکیه، آزمایش، امتحان، تهذیب.

 

175صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد قیمت 36000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه الهیات و اخلاق و معارف در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

 

 


0
0
مشاهده و دریافت

» بررسی و تحلیل آداب نماز و نیایش در آثار شاعران معاصر

توسط: pardazesh در 3-11-1394, 08:58 | دسته: اخلاق و معارف, ادبیات | تعداد بازدید : 757

چکیده:
انسان از ابتدای خلقت نیاز به ارتباط با موجودی ماورایی را در خود احساس نموده است و این نیاز باعث شده که رو به سوی نماز و نیایش بیاورد. نماز محکم ترین رشته ی الفت بین خداوند و بندگان است و نیایش نیز عبادتی است که از روح نیازمند انسان به آستان بلند خدا سرچشمه می گیرد. نماز و نیایش راز و نیاز با دلداری دل آرام و والاترین تجلّی عاشقانه بین بنده و معبود است. این فریضه ی الهی در همه ی ادیان وجود داشته و به شیوه ها و اشکال متفاوت صورت پذیرفته است. خداوند نماز و نیایش را برای پاکی دل و تندرستی جسم قرار داده و نماز و نیایش، پالاینده ی آلودگی ها، تیرگی ها، ظلمت ها و شست و شو دهنده ی دل و جان آدمی است. در این پژوهش نماز و نیایش در اندیشه ی هشت شاعر برجسته ی معاصر از جمله: شهریار، سبزواری، مشیری، سپهری، فرخزاد، صفارزاده، هراتی و امین پور به صورت تحلیل محتوا بررّسی شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش در اشعار این هشت شاعر، با توجّه به بینش و جهان بینی آنان متفاوت است و از سوی دیگر از جریانات سیاسی و اجتماعی نیز تأثیر پذیرفته است. بدین ترتیب نماز و نیایش گاه جلوه ای عرفانی پذیرفته، گاه حاصل گره خوردگی عاطفه و احساس شاعر بوده و گاهی با الهام از طبیعت معنا پذیرفته است.
کلیدواژه ها: نماز، نیایش، شهریار، سبزواری، مشیری، سپهری، فرخزاد، صفارزاده، هراتی، امین پور.

 

220صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد قیمت 36000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه ادبیات فارسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم


0
0
مشاهده و دریافت

» بررسی نماز، روزه، زيارت و زکات در اديان زرتشتی، مسيحی و مانوی

توسط: pardazesh در 3-11-1394, 08:48 | دسته: اخلاق و معارف | تعداد بازدید : 516

چکیده


دین مهم‌ترین دغدغه و دل‌مشغولی انسان از ابتدای وجود وی بر روی زمین تاکنون بوده است. هر دینی اعمال آیینی مخصوص به خود را دارد که با محل پیدایش آن دین در ارتباط نزدیک اند. عبادت یکی از اعمال آیینی و دینی است که تقریباً در گسترش همه‌ی ادیان و مذاهب جهان وجود داشته و دارد. عبادت که وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ارتباط بشر با نیروی فراطبیعی یا خدای اوست، صورت ها و محتوای متفاوتی به خود گرفته است. نحوه‌ی عبادت در هر دین و آیینی معمولاً در کتاب‌های مقدس آن دین و آیین مشخص شده است.
روزه یکی دیگر از اعمال آیینی است که وجه مشترک بیشتر ادیان بوده است. بیشتر اوقات روزه گرفتن مکملی برای عبادت تلقی می‌شود و افزون بر فواید روحانی آن که جلای روح و خشوع قلب است، دارای فواید جسمانی بسیاری است و به حفظ سلامتی یا رسیدن به آن کمک زیادی می‌کند.
دیگر عمل آیینی که عمر آن به درازای تاریخ بشریت است، زیارت است. زیارت ترک محل زندگی و بازدید یک مکان مقدس یا سپری کردن مدت زمانی معین در آنجا‌ است. محل‌های زیارتی بیشتر در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با بنیان‌گذاران یا مروجان دین مورد نظر است و اندازه تقدس آن بسته به جایگاه آن فرد در دین مورد اشاره است.
بخشش به دیگران، داد و دهش یا زکات نام‌های مختلف برای عمل آیینی است که وجود آن در هر اجتماع بشری لازم است. در این عمل آیینی افراد بسته به توان مالی خود، مقداری اغلب از پیش تعیین شده توسط دین را به هم کیشان خود می‌بخشند.
هدف این تحقیق بررسی چگونگی انجام اعمال آیینی و دینی مورد اشاره در دین‌های زرتشتی، مسیحی، و مانوی و یافتن تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌هاست.

 

 

120صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد قیمت 32000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه ادیان و عرفان در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم


0
0
مشاهده و دریافت

» بررسی امكان شناخت خدا از ديدگاه فلوطين و ملاصدرا

توسط: pardazesh در 20-10-1394, 10:14 | دسته: اخلاق و معارف, فلسفه | تعداد بازدید : 798

چکيده :
بررسی امکان شناخت خدا و راه ها و شيوه هاي سلبي يا ايجابي آن همواره از مسائل اصلي تفکر بشري در اديان و مکاتب گوناگون بوده است . در اين پژوهش ديدگاه دوتن از فيلسوفان بزرگ غرب و اسلام ،يعني فلوطين و ملاصدرا درباره نحوه شناخت خدا و راه هاي سلبي و ايجابی آن بررسي شده است .
فلوطين آخرين فيلسوف بزرگ از فيلسوفان عهد باستان و نامي ترين نماينده مکتب نو افلاطوني است و نظام او به عالي ترين وجه درباره خدا به تفصيل سخن گفته و در اين باره نظريه پردازي کرده است . طبق نظر فلوطين ، عالم از ساحت الوهي صادر مي شود که عبارت است از سه ا قنوم : احد ، عقل ، نفس . بر خلاف اقنوم های تثليث دين مسيح ،اين ها از نظر مرتبه نابرابر هستند . احد عقل را و عقل نفس را ايجاد مي کند . فلوطين احد را با واژه هاي کاملاً سلبي توصيف مي کند . احد به کلي هم فراتر از هستي و هم فراتر از انديشه است . احد يک امر متعين با لذات ، کاملاً بسيط ، نامتناهي و بدون تغيير است که هيچ وصف ثبوتي را نمي توان به او نسبت داد . فلوطين نشأت گرفتن عقل از احد را از طريق استعاره هايي چون فیضان و صدور بيان مي کند .
ملاصدرا نيز از بزرگترين فلاسفه جهان اسلام و بنيان گذار يکي از سه سنت فلسفي بزرگ اسلامي يعني حکمت متعاليه است ، وي تلاش کرد بديع ترين آرا و ابتکارات فکري خود را با عقايد متقدم يونان و اسلام پيوند زند ،اما واضح است که فلسفه او براساس اصالت وجود و تشکيک در مراتب هستي پي ريزي شده است ، هرچند جزئيات آن در نظام هاي فکري پيشين ، سابقه داشته است ، اما در هندسه معرفتي او جايگاهي جديد و نقش تازه يافته و نتايج و پيامدهاي نوي را پديد آورده است .
ديدگاه فلوطين درباره معرفت خدا ، ديدگاهي سه و جهي است ، به اين معنا که وي سه نظر مختلف در اين باره مطرح کرده است که عبارتند از :1- معرفت خدا ممکن نيست 2- معرفت سلبي به خدا ممکن است 3- معرفت ايجابي به خدا ممکن است .
فلوطين بيشترين تأکيد را بر الهيات سلبي داشته و سعي کرده است که اوصاف ايجابي به او نسبت ندهد ، اما نهايتاً اوصافي ايجابي براي خدا ذکر کرده است صدرا به امکان شناخت خدا معتقد است و هم صفات ايجابي و سلبي رابه او نسبت مي دهد ، اما همه اوصاف سلبي رابه اوصاف ايجابي باز مي گرداند . هر دو فيلسوف به امکان شناخت خدا به نحو حضوري اعتقاد دارند . در این پژوهش فصل اول به کلیات ، فصل دوم درباره شناخت خدا از دیدگاه فلوطین و فصل سوم به شناخت خدا از دیدگاه ملاصدرا پرداخته شده و در فصل چهارم مقایسه ای میان نظرات ایندو صورت گرفته ، موارد مشترک و اختلافی مشخص گردیده است و فصل پنجم نیز نتیجه گیری مباحث فصل های چهارگانه است.

 

150صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع و پاورقی دارد قیمت 39000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


1
0
مشاهده و دریافت

» تأثير قرآن در انسان شناسی ملاصدرا

توسط: pardazesh در 16-10-1394, 13:44 | دسته: اخلاق و معارف, فلسفه | تعداد بازدید : 851

از آنجائيكه قرآن با نگاه خليفه اللهي ريشه اي ترين بحث را در تفسير انسان مطرح نموده حقيقتي كه همواره كليه مباحث انسان شناسي عرفا بوده ولي فلاسفه مسلمان كمتر به بيان عقلي آن مي پرداختند تا سرانجام ملاصدرا (ره) با عنايت الهي توانست بافته ها را مبدل به يافته ها نموده و آن چه عرفا مشهود نموده بودند با زبان عقل و استدلال بيان نمايد در اين رساله ضمن بيان آيات قرآن به تفسير فلسفي آنها پرداخته و كيفيت خلقت روح و مراتب تطور و تكامل آن را بيان نمودم لذا حدوث روح ، مراحل رشد و نما تكامل آن و سرانجام مقام خليفه اللهي كه عاليترين مرحله « دني فتدلي فكان قاب قوسين اوادني » مي باشد با بيان فلسفي اثبات شده است . بديهي است هر چند موضوع اين رساله از سنخ حكمت نظري است ولي چون مراتب تكامل خاكي تا الهي انسان بي نياز از مباحث علم اخلاق و راه و روش سلوك براي نيل به آن مقصود اعلي نبوده لذا در جاي جاي رساله اشارت هاي كوتاهي به مباحث اخلاقي كه بيان كيفيت صعود به آن قلّه جز از اين طريق امكان پذير نمي باشد ، نموده ام.يكي از بزرگترين فضيلت علمي مرحوم صدرالمتألهين تطبيق قواعد حكمت اسلامي با قواعد عرفان و طريقه عرفان است و حال آنكه قبل از او مبانيت بين حكمت و ذوق عرفان مشهور بوده و عجين شدن آثارش با نگرش و تأسي از آيات وحياني خداوند مي باشد كه در اكثر آثار ملاصدرا استنباط عميق تفسيري كلامي و عرفاني ايشان مواجه مي گرديم كه اين ذوق شهودي و توجه به بحر قرآني از ظرايف آثار ايشان مي باشد . با روحيات ايشان همين اشارت بس كه هفت سفر پياده به مكه معظمه مشرف گرديده است . در سفر هفتم در بصره داعي حق را لبيك گفته و روح بلند پرواز آن مرحوم به عالم قدس متصل گرديده و در بصره دفن شده است .چه گواراست معرفت الهي و زلال حقيقت قرآني را در آثار فيلسوف متأله بررسي كرد و حقيقت قرآن همانند نسيم حيات و آب زندگاني و رباط حيات انساني از سحاب سمائي و مطر سماوي بر جان تشنگان معارف حقه الهي نشيند و جاري و ساري گردد . نگاهي لطيف از شهود عرفاني اين فيلسوف متأله و همچنين از نور وحياني آيات الهي در كلام اين حكيم و آثارشان بسيار بر تشنه كامان حقايق نوين كه برهان فرقاني را در پرتو عرفان قرآني فراسوي خود مي نگرند و تلاش حكيم بزرگوار بهره مي جويند . اين رهگذر قالبهاي كلامي ، عرفاني و حكمي از قلب قرآن بهره گرفته و شايد به گزافه نيست در خصوص آثار اين حكيم كه مكتوبات ايشان صبغه قرآني دارد و از كلام جامع نگر قرآني بهره هاي بسياري جسته است و با غواصي در بحر معارف آن مرجان و لؤلؤ دل مي يابد .در فصل اول كليات حكمت اسلامي حكمت نظري و عملي ، فضيلت خودشناسي اهميت انسان شناسي مباني معرفت شناختي فطرت ، فطرت و مبادي شناخت ، تمايلات و گرايشهاي فطري معرفت فطري در منابع ديني ، فطرت خداشناسي ، فطرت دين و شريعت ، اخلاق و شكوفائي فطرت و اختلافات انساني احياي تفكر اسلامي و در پايان انواع لذتها و برترين لذت بحث گرديده است .در فصل دوم آفرينش و ظهور خلقت انسان بررسي شده است مراحل خلقت و احسن بودن آن نمونه و مختصات انساني و مقام و عظمت آن ، فلسفه خلقت ، ارزيابي حيات انساني تكامل تدريجي و عقل و تعقل عشق تجلي بناي خلقت ، ماده اوليه خلقت ، ماهيت انسان امر در قرآن ، وجهه خلقي ، وجهه امري انسان و اثبات غير مادي بودن نفس ، پالايش قلب و باطن ، سِرّ نماز و روح آن ، مراتب طهارت ، كرامت قدس انسان ، خواستهاي پست ، برترين ميل ، من در هرم هستي ، ملاك ارزش انسان تقوا ملاك برتري در اين فصل پرداخته شده است .در فصل سوم گوهر نفس « نفس محترمه انسان » بحث گرديده است . نفس ، خلاقيت نفس ، وجود نفس ، كمال اول بودن ، وحدت نفس ، ماهيت نفس ، وحدت ظليه ، انسان و مراتب ادراك چهارگانه ، اقوال مختلف حكما در خصوص نفس ، انواع نشأت سفرهاي نفس ،تعلق نفس با بدن ، مراتب و حالات نفس ، نفس انساني ، مراقبت و حـــالات آن ، مظهريت و جامعيت نفس انسان ، نظر فلاسفه درباره تجلي خداوند در نقش انسان نظر عرفا درباره تجلي خداوند در روح انسان ، نظر فلاسفه درباره انطباق عالم كبير و عالم صغير ، بيان چند نكته.در فصل چهارم عنوان انسان كامل در اين فصل به ابعاد مختلف انسان كامل پرداخته شده است انسان و صفات او ، مقدمه انسان كامل ، ويژه گيهاي انسان كامل مراتب كمال ، آثار انسان مقامات و مدارج انساني ، قوسي صعود و نزولي « قوس صعود و نزول در آيات قرآن » مراتب عالم انسان ، كمال انسان ، گذري بر شرح اسم اعظم ، اوصاف انسان كامل ، تكامل حقيقي انسان ، معرفت نفس تحصيل فضيلت ، تهذيب نفسي ، صراط ظلماني ، كيفيت بر طرف ساختن حجابها ، حجاب و مقام ، عظمت مقام خلافت الهي ، شناخت انسان كامل لازمه شناخت الهي ، خلافت محمدي و حقيقت ليله القدر حكمت محمدي (ص) نرديان عقل ، مقدمه در خصوص رسالت انبياء نبي از ديدگاه ملاصدرا(ره) ثمره تقوا ، كيفيت طي كردن درجات مراتب چهارگانه علم انسان ، شعبان ماه وصال و رمضان ماه تهذيب ، راه و روش هاي نيل به كمال ، موانع كمال انسان ، راه مدرك معارف مستقيم است نه سهل .

 

 120صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع و پاورقی دارد قیمت 39000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

 


1
0
مشاهده و دریافت
جدیدترین مطالب
پربازدیدترین مطالب
آمار سایت
آمار مطالب یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 1
کل: 3101
کل نظرات: 298
آمار کاربران یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 0
کل: 252
بن شدگان: 1
جدیدترین عضو: Qurbanalipuya

                                                                                                                         

تبادل لینک خودکار
Taktaz Group

Powered By Taktaz Group. Google+