سلام , به سایت پایان نامه دات کام خوش آمدید
  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

  • در انجام پایان نامه خود مشکل دارید؟نمیتوانید موضوع جدید انتخاب کنید؟برای نوشتن پروپوزال وقت کافی ندارید؟با ما تماس بگیرید بهترین متخصصان را برای انجام کار شما در اختیار داریم...

اعتماد کنید :

» بررسی تطبيقی مفهوم عدالت از ديدگاه فارابی و خواجه نصيرالدّين طوسی

توسط: pardazesh در 4-05-1395, 09:24 | دسته: اخلاق و معارف, فلسفه | تعداد بازدید : 1255

چکیده
پژوهش مفهوم بنيادين عدالت، در تفكر هر انديشمند سياسى در خور اهتمامى والاست؛ زيرا بررسى اين مقوله، مى تواند ما را با زواياى متعددى از آراى آنها آشنا سازد. در حقيقت، مفهوم كانونى عدالت، داراى اهميتى كم نظير در عرصه هاى نظرى و عملى سياست و اجتماع بوده و از جامع ترين غايات دينى و سياسى بشمارمی آید.که دراین خصوص دانشمندان و فيلسوفان بسیاری ، مباحث گسترده اى را به بررسى مفهوم عدالت اختصاص داده اند. ازجمله دانشمندانی که به بررسی مفهوم عدالت پرداخته اند فارابی و خواجه نصیرالدین طوسی می باشندکه محقق در این رساله به بررسی عدالت از دیدگاه آن دو و اینکه عدالت از نگاه ایشان چه شباهتها وچه تفاوتهایی دارد و اینکه آیا نظرات این دو فیلسوف بزرگ در مبحث عدالت ریشه در قرآن و اسلام دارد یا برگرفته از اندیشه های فلاسفه یونان است و آیا عدالت جزوی ازفضیلت است یا عین آن یا غیر از آن و یا موهوب است یا مکسوب و اهمیت آن در بقای نوع بشری چیست و در نهایت اینکه چرا این دو اندیشمند علی رغم تاکیدشان بر عدالت در مدینه اساس یک حکومت و جامعه عادلانه را به طور شفاف ترسیم نکردند روشهایی که محقق در تحقیق خود بکار می‌برد شامل: مطالعات کتابخانه ای و اسنادی و اینترنتی می باشد. بنابراين مسير تحقيق به گونه ای پيش رفت که فرضيات فوق با توجه و استناد به مباحث خود انديشمندان ذکر شده مورد تأئيد و تاکيد قرار گرفت.
کلید واژه‎ها: عدالت، فارابي، خواجه نصيرالدّين طوسي، بررسي تطبيقي

 


103صفحه فایل ورد ( Word) فونت 14 منابع و پاورقی دارد قیمت 29000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 


0
0
مشاهده و دریافت

» بررسی امكان شناخت خدا از ديدگاه فلوطين و ملاصدرا

توسط: pardazesh در 20-10-1394, 10:14 | دسته: اخلاق و معارف, فلسفه | تعداد بازدید : 749

چکيده :
بررسی امکان شناخت خدا و راه ها و شيوه هاي سلبي يا ايجابي آن همواره از مسائل اصلي تفکر بشري در اديان و مکاتب گوناگون بوده است . در اين پژوهش ديدگاه دوتن از فيلسوفان بزرگ غرب و اسلام ،يعني فلوطين و ملاصدرا درباره نحوه شناخت خدا و راه هاي سلبي و ايجابی آن بررسي شده است .
فلوطين آخرين فيلسوف بزرگ از فيلسوفان عهد باستان و نامي ترين نماينده مکتب نو افلاطوني است و نظام او به عالي ترين وجه درباره خدا به تفصيل سخن گفته و در اين باره نظريه پردازي کرده است . طبق نظر فلوطين ، عالم از ساحت الوهي صادر مي شود که عبارت است از سه ا قنوم : احد ، عقل ، نفس . بر خلاف اقنوم های تثليث دين مسيح ،اين ها از نظر مرتبه نابرابر هستند . احد عقل را و عقل نفس را ايجاد مي کند . فلوطين احد را با واژه هاي کاملاً سلبي توصيف مي کند . احد به کلي هم فراتر از هستي و هم فراتر از انديشه است . احد يک امر متعين با لذات ، کاملاً بسيط ، نامتناهي و بدون تغيير است که هيچ وصف ثبوتي را نمي توان به او نسبت داد . فلوطين نشأت گرفتن عقل از احد را از طريق استعاره هايي چون فیضان و صدور بيان مي کند .
ملاصدرا نيز از بزرگترين فلاسفه جهان اسلام و بنيان گذار يکي از سه سنت فلسفي بزرگ اسلامي يعني حکمت متعاليه است ، وي تلاش کرد بديع ترين آرا و ابتکارات فکري خود را با عقايد متقدم يونان و اسلام پيوند زند ،اما واضح است که فلسفه او براساس اصالت وجود و تشکيک در مراتب هستي پي ريزي شده است ، هرچند جزئيات آن در نظام هاي فکري پيشين ، سابقه داشته است ، اما در هندسه معرفتي او جايگاهي جديد و نقش تازه يافته و نتايج و پيامدهاي نوي را پديد آورده است .
ديدگاه فلوطين درباره معرفت خدا ، ديدگاهي سه و جهي است ، به اين معنا که وي سه نظر مختلف در اين باره مطرح کرده است که عبارتند از :1- معرفت خدا ممکن نيست 2- معرفت سلبي به خدا ممکن است 3- معرفت ايجابي به خدا ممکن است .
فلوطين بيشترين تأکيد را بر الهيات سلبي داشته و سعي کرده است که اوصاف ايجابي به او نسبت ندهد ، اما نهايتاً اوصافي ايجابي براي خدا ذکر کرده است صدرا به امکان شناخت خدا معتقد است و هم صفات ايجابي و سلبي رابه او نسبت مي دهد ، اما همه اوصاف سلبي رابه اوصاف ايجابي باز مي گرداند . هر دو فيلسوف به امکان شناخت خدا به نحو حضوري اعتقاد دارند . در این پژوهش فصل اول به کلیات ، فصل دوم درباره شناخت خدا از دیدگاه فلوطین و فصل سوم به شناخت خدا از دیدگاه ملاصدرا پرداخته شده و در فصل چهارم مقایسه ای میان نظرات ایندو صورت گرفته ، موارد مشترک و اختلافی مشخص گردیده است و فصل پنجم نیز نتیجه گیری مباحث فصل های چهارگانه است.

 

150صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع و پاورقی دارد قیمت 39000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


1
0
مشاهده و دریافت

» تأثير قرآن در انسان شناسی ملاصدرا

توسط: pardazesh در 16-10-1394, 13:44 | دسته: اخلاق و معارف, فلسفه | تعداد بازدید : 777

از آنجائيكه قرآن با نگاه خليفه اللهي ريشه اي ترين بحث را در تفسير انسان مطرح نموده حقيقتي كه همواره كليه مباحث انسان شناسي عرفا بوده ولي فلاسفه مسلمان كمتر به بيان عقلي آن مي پرداختند تا سرانجام ملاصدرا (ره) با عنايت الهي توانست بافته ها را مبدل به يافته ها نموده و آن چه عرفا مشهود نموده بودند با زبان عقل و استدلال بيان نمايد در اين رساله ضمن بيان آيات قرآن به تفسير فلسفي آنها پرداخته و كيفيت خلقت روح و مراتب تطور و تكامل آن را بيان نمودم لذا حدوث روح ، مراحل رشد و نما تكامل آن و سرانجام مقام خليفه اللهي كه عاليترين مرحله « دني فتدلي فكان قاب قوسين اوادني » مي باشد با بيان فلسفي اثبات شده است . بديهي است هر چند موضوع اين رساله از سنخ حكمت نظري است ولي چون مراتب تكامل خاكي تا الهي انسان بي نياز از مباحث علم اخلاق و راه و روش سلوك براي نيل به آن مقصود اعلي نبوده لذا در جاي جاي رساله اشارت هاي كوتاهي به مباحث اخلاقي كه بيان كيفيت صعود به آن قلّه جز از اين طريق امكان پذير نمي باشد ، نموده ام.يكي از بزرگترين فضيلت علمي مرحوم صدرالمتألهين تطبيق قواعد حكمت اسلامي با قواعد عرفان و طريقه عرفان است و حال آنكه قبل از او مبانيت بين حكمت و ذوق عرفان مشهور بوده و عجين شدن آثارش با نگرش و تأسي از آيات وحياني خداوند مي باشد كه در اكثر آثار ملاصدرا استنباط عميق تفسيري كلامي و عرفاني ايشان مواجه مي گرديم كه اين ذوق شهودي و توجه به بحر قرآني از ظرايف آثار ايشان مي باشد . با روحيات ايشان همين اشارت بس كه هفت سفر پياده به مكه معظمه مشرف گرديده است . در سفر هفتم در بصره داعي حق را لبيك گفته و روح بلند پرواز آن مرحوم به عالم قدس متصل گرديده و در بصره دفن شده است .چه گواراست معرفت الهي و زلال حقيقت قرآني را در آثار فيلسوف متأله بررسي كرد و حقيقت قرآن همانند نسيم حيات و آب زندگاني و رباط حيات انساني از سحاب سمائي و مطر سماوي بر جان تشنگان معارف حقه الهي نشيند و جاري و ساري گردد . نگاهي لطيف از شهود عرفاني اين فيلسوف متأله و همچنين از نور وحياني آيات الهي در كلام اين حكيم و آثارشان بسيار بر تشنه كامان حقايق نوين كه برهان فرقاني را در پرتو عرفان قرآني فراسوي خود مي نگرند و تلاش حكيم بزرگوار بهره مي جويند . اين رهگذر قالبهاي كلامي ، عرفاني و حكمي از قلب قرآن بهره گرفته و شايد به گزافه نيست در خصوص آثار اين حكيم كه مكتوبات ايشان صبغه قرآني دارد و از كلام جامع نگر قرآني بهره هاي بسياري جسته است و با غواصي در بحر معارف آن مرجان و لؤلؤ دل مي يابد .در فصل اول كليات حكمت اسلامي حكمت نظري و عملي ، فضيلت خودشناسي اهميت انسان شناسي مباني معرفت شناختي فطرت ، فطرت و مبادي شناخت ، تمايلات و گرايشهاي فطري معرفت فطري در منابع ديني ، فطرت خداشناسي ، فطرت دين و شريعت ، اخلاق و شكوفائي فطرت و اختلافات انساني احياي تفكر اسلامي و در پايان انواع لذتها و برترين لذت بحث گرديده است .در فصل دوم آفرينش و ظهور خلقت انسان بررسي شده است مراحل خلقت و احسن بودن آن نمونه و مختصات انساني و مقام و عظمت آن ، فلسفه خلقت ، ارزيابي حيات انساني تكامل تدريجي و عقل و تعقل عشق تجلي بناي خلقت ، ماده اوليه خلقت ، ماهيت انسان امر در قرآن ، وجهه خلقي ، وجهه امري انسان و اثبات غير مادي بودن نفس ، پالايش قلب و باطن ، سِرّ نماز و روح آن ، مراتب طهارت ، كرامت قدس انسان ، خواستهاي پست ، برترين ميل ، من در هرم هستي ، ملاك ارزش انسان تقوا ملاك برتري در اين فصل پرداخته شده است .در فصل سوم گوهر نفس « نفس محترمه انسان » بحث گرديده است . نفس ، خلاقيت نفس ، وجود نفس ، كمال اول بودن ، وحدت نفس ، ماهيت نفس ، وحدت ظليه ، انسان و مراتب ادراك چهارگانه ، اقوال مختلف حكما در خصوص نفس ، انواع نشأت سفرهاي نفس ،تعلق نفس با بدن ، مراتب و حالات نفس ، نفس انساني ، مراقبت و حـــالات آن ، مظهريت و جامعيت نفس انسان ، نظر فلاسفه درباره تجلي خداوند در نقش انسان نظر عرفا درباره تجلي خداوند در روح انسان ، نظر فلاسفه درباره انطباق عالم كبير و عالم صغير ، بيان چند نكته.در فصل چهارم عنوان انسان كامل در اين فصل به ابعاد مختلف انسان كامل پرداخته شده است انسان و صفات او ، مقدمه انسان كامل ، ويژه گيهاي انسان كامل مراتب كمال ، آثار انسان مقامات و مدارج انساني ، قوسي صعود و نزولي « قوس صعود و نزول در آيات قرآن » مراتب عالم انسان ، كمال انسان ، گذري بر شرح اسم اعظم ، اوصاف انسان كامل ، تكامل حقيقي انسان ، معرفت نفس تحصيل فضيلت ، تهذيب نفسي ، صراط ظلماني ، كيفيت بر طرف ساختن حجابها ، حجاب و مقام ، عظمت مقام خلافت الهي ، شناخت انسان كامل لازمه شناخت الهي ، خلافت محمدي و حقيقت ليله القدر حكمت محمدي (ص) نرديان عقل ، مقدمه در خصوص رسالت انبياء نبي از ديدگاه ملاصدرا(ره) ثمره تقوا ، كيفيت طي كردن درجات مراتب چهارگانه علم انسان ، شعبان ماه وصال و رمضان ماه تهذيب ، راه و روش هاي نيل به كمال ، موانع كمال انسان ، راه مدرك معارف مستقيم است نه سهل .

 

 120صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع و پاورقی دارد قیمت 39000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

 


1
0
مشاهده و دریافت

» پایان نامه برهان وجوب و امكان

توسط: pardazesh در 12-05-1394, 09:33 | دسته: فلسفه | تعداد بازدید : 672

هدف تحقيق

بحث و كنكاش در هر مساله اي و موضوعي ،شرح و بسط و ارائه توضيحات مفيد در مورد آن مي باشد.بحث و موضوع مور نظر ما هم درباره ي برهان وجوب و امكان درفلسفه اسلامي است.هدف تحقيق بررسي برهان وجوب و امكان در فلسفه ي است. اما آنچه كه مدنظر ما مي باشد بيان و بررسي تقريرهاي مختلف این برهان از ديدگاه فلاسفه اسلامي است.

ما در اين نوشتار قصد داريم كه با روشي متفاوت و جديد مهمترين ديدگاهها و تقريرهاي مختلف اين برهان را در فلسفه ي اسلامي،در اين نوشتار جمع آوري و بررسي نماييم.

به نظر مي رسد كه تا كنون، كسي به این  شيوه توجه نداشته است.و لذا از اين جهت كاري بديع است .و اميدوارم كه در اين كار موفق شده باشم.

فرضيه ي اصلي تحقيق:

فلاسفه ي اسلامي هر يك تقريرهاي مختلف و متفاوت از هم ،از اين برهان در اثبات واجب الوجود بيان نموده اند. اما بررسي توصيفي هر يك از تقريرها موضوع رساله ي نگارنده مي باشد كه مشائين از جمله ابن سينا و فارابي... براهينشان را با اين گونه كه ،موجود يا واجب الوجود است و يا ممكن الوجود ،مطرح مي كنند.

 

پيشينه برهان وجوب و امكان

پيشينه اين موضوع (برهان وجوب و امكان)از فارابي كه يكي از بزرگترين فلاسفه ي مسلمان است مي باشد.چنانكه مي دانيم او اين برهان را به صورت اجمالی و موردي در كتابهايش به عنوان يكي از موضوعات مندرج در كتابش مطرح كرده است. بعد از ايشان ابن سينا به اين برهان توجه كافي نمودند.و آن را بسط و گسترش داد و تقريرهاي مختلفي از آن در كتبش نقل كرده است،و ديگر فلاسفه اسلامي متاخر هم هر يك تقريرهاي مختلف از اين برهان ارائه داده اند. و نكته اي كه بايد بدان توجه داشت اين است كه با تحقيقی كه در اين زمينه انجام دادم به كتابي و يا تحقيقي كه درآن مهمترين تقريرهاي برهان وجوب و امكان در آن موجود باشد مواجه نشدم و همين موجبات رغبت و علاقه ام را بيشتر كرد.درباره اين تحقيق مي توان ادعا نمود كه چنين ويژگی را دارد يعني تلاش شده است كه اكثر تقارير مهم برهان وجوب و امكان در آن مطرح شود.و از اين جهت ،به نظر مي رسد اين تحقيق كاري بديع باشد ،و كسي تا به حال به اين امر توجه نداشه است و اميدوارم كه به اين هدف ارزشمند رسيده باشم.

 

190 صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع و پاورقی  دارد قیمت 19000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال،مقاله و پایان نامه  در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

 

 

 


0
1
مشاهده و دریافت

» مبانی فلسفی علامه طباطبائی درتفسیر المیزان

توسط: pardazesh در 29-04-1394, 18:47 | دسته: اخلاق و معارف, فلسفه | تعداد بازدید : 624

فیلسوف به دنبال برهان است و مشارکت حد و برهان، مقتضی کشف حقیقت شی و شناخت ذات آن است. بنابراين، در فلسفه تقریر و تفصیل حقیقت شی و بیان کیفیت و مختصات آن مقدم بر اثبات گرایی است فیلسوف به صورتي روشمند و عقلاني به دنبال کشف و درک کنه و ماهيات اشياء است.

فیلسوف برای توضیح مطالب، روش ارائه برهان را انتخاب مي‌کند که به اعتقاد نگارنده وجه تمایز فلسفه از علوم دیگر است. نگارنده با این دید به بررسی تفسیر المیزان مي‌پردازد و به جمع آوری موضوعی سه مبحث دینی خداشناسی، نبوت و معاد از تفسیر المیزان اقدام مي‌کند. علامه مباحث فلسفی دیگری نیز در المیزان آورده اند که به دلیل گسترده شدن بحث به این سه موضوع بسنده شد.

مشکلات بحث موضوعی و فلسفی در المیزان، گستردگی تفسیر و پراکندگی بحث‌ها در لابلای تفسیر آیات مختلف و همچنین پرهیز علامه از آوردن فلسفه به شکل بارز در تفسیر خود است. با این حال سعی کرده‌ام ضمن تحلیل بحث‌های فلسفی مربوط به هر موضوع که به صورت جداگانه در المیزان آمده است، نظرات علامه را در تفسیر آیات نیز بيابم و موضوعات مورد بحث را در حد توان وسع ناچیز خودبه صورت کامل ارائه ‌کنم. در مورد بعضی از موضوعات نیز علامه به طور جداگانه به بحث فلسفی نپرداخته بودند که با گردآوری تفاسیر مربوطه ومشخص کردن مباحثی که در آن‌ها حضرت استاد با ارائه برهان به توضیح آیات پرداخته‌اند، نظرات فلسفی ایشان را مشخص کردم.

در پایان هر قسمت نیز تلاش شده است، مبانی فلسفی علامه را در آن موضوع تبیین و گاه بعضی نظرات ایشان را نقد کنم.

 

 149صفحه فایل ورد (Word) فونت 14منابع دارد قیمت 11000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم


1
0
مشاهده و دریافت

» بررسی اندیشه های انقلابی و اجتماعی مارکس

توسط: pardazesh در 22-04-1394, 09:08 | دسته: فلسفه | تعداد بازدید : 539

بررسی اندیشه های انقلابی و اجتماعی مارکس

شناخت ایستایی مارکس دقیقاً به فرآیند کار در جامعه برمی گردد به همین دلیل هم بایستی فرآیند کار در ارتباط با لایه بندی و قشربندی بررسی کرد . طبق بحثهای گذشته ، جامعه طبقاتی حاصل جدل دو نیرو است : یکی نیروهای کار و یا نیروهای تولیدی و دیگری ارتباط روابط تولیدی . به عبارت بهتر ، تضاد اساسی که مبنای تئوری تفکرهای مارکس را تشکیل می دهد نه در میان طبقات ، بلکه میان دو قسمت از عناصر فرآیند کار یعنی نیروهای تولیدی و روابط تولیدی رخ می دهد که جامعه نیز بر اساس این تضاد قشربندی می شود . پس برخلاف ظاهر تضاد اساسی در جامعه شناسی مارکس تضاد طبقاتی نیست بلکه تضاد بین نیروهای تولیدی و روابط تولیدی است که مهمترین تضادرکن اصلی سنن نظام اجتماعی را تشکیل می دهد

 

73صفحه فونت 14 فایل ورد منابع و پاورقی دارد قیمت:4900تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 



0
0
مشاهده و دریافت

» بررسی نظریه عدالت بین فیلسوفان غرب و شرق ( افلاطون – علامه طباطبائی )

توسط: pardazesh در 6-04-1394, 13:35 | دسته: فلسفه | تعداد بازدید : 580

بررسی نظریه عدالت بین فیلسوفان غرب و شرق ( افلاطون – علامه طباطبائی )

 

اهميت و جايگاه نظریه عدالت در انديشه افلاطون

 

بي‌ترديد، عدالت محوري ‌ترين عنصر در انديشه سياسي افلاطون است. فيلسوف عدالت، اولين کتابِ مهمترين و مشهورترين اثر خود، يعني رساله «جمهوري» را با بحث از عدالت آغاز نموده و با بر شمردن آثار و ثمرات دنيوي و اخروي عدل در دهمين و آخرين کتاب جمهوري، مباحث مربوط به عدالت را به دنياي واپسين پيوند مي‌زند، و بدين سان رساله جمهوري را به پايان مي‌برد. مباحث مربوط به آرمان‌شهر افلاطون و نقد و بررسي انواع نظامهاي حکومتي توسط وي در جمهوري، درواقع همه در ذيل مباحث مربوط به عدالت و چگونگي تعريف و تأمين اين فضيلت معنا پيدا نموده و به همين منظور طرح مي‌شود. بنابراين، از يک منظر، محوري ترين بحثِ مهمترين اثر افلاطون، مبحث عدالت مي‌باشد. اساسا عنوان ديگر رساله جمهوري افلاطون، «رساله اي در باب عدالت» است.


20 صفحه فایل ورد فونت 14 منابع  دارد قیمت:4900 تومان

 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام مقالات علمی و پایان نامه فلسفه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

0216647969

 


0
0
مشاهده و دریافت
جدیدترین مطالب
پربازدیدترین مطالب
آمار سایت
آمار مطالب یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 0
کل: 3100
کل نظرات: 284
آمار کاربران یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 0
کل: 252
بن شدگان: 1
جدیدترین عضو: Qurbanalipuya

                                                                                                                         

تبادل لینک خودکار
Taktaz Group

Powered By Taktaz Group. Google+